تابعیت و اقامت

تابعیت و اقامت اتریش

بسیاری از کشور‌ها اخذ شهروندی را بر اساس میزان سرمایه‌گذاری افراد و یا همکاری‌های صورت گرفته با دولت جهت پیشرفت اقتصادی آن کشور به افراد اعطا می کنند. طبق قانون (۶)۱۰ کشور اتریش، اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش که توسط دولت به افراد خارجی داده می‌شود می‌بایست بر اساس شایستگی به آنان داده شود. این امر مواردی مانند فعالیت‌های اقتصادی جهت سرمایه‌گذاری یا سود‌های حاصل از فعالیت‌های اقتصادی آورده شده به اتریش را در بر می‌گیرد. ناگفته نماند که اخذ شهروندی تنها از طریق سرمایه‌گذاری صورت نمی گیرد و سرمایه‌گذار خارجی می‌بایست همکاری‌های فوق‌العاده‌ای در زمینه، آوردن فناوری جدید یا ایجاد تعداد قابل توجهی مشاغل جدید در کنار امر سرمایه‌گذاری را داشته باشد. افرادی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت اتریش را دارند معمولاً به دنبال روشی برای اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش را دارند. راه‌های مهاجرت به اتریش متفاوت هستند، مهاجرت تحصیلی به اتریش ، سرمایه‌گذاری و اخذ ویزای کار در اتریش از روش‌های مهاجرت به این کشور هستند.

شرایط مورد نیاز جهت اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش

علاوه بر شرط اخذ تابعیت و شهروندی اتریش با استفاده از سرمایه‌گذاری، متقاضیان ملزم به سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی اتریش می‌باشند، برای مثال سرمایه‌گذاری‌های مشترک و یا سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در امر تجارت، می‌بایست در جهت ایجاد مشاغل یا صادرات جدید، صورت گیرد، در حالی که سرمایه‌گذاری‌های منفعل در گروه‌های دولتی و اصلی و… مستلزم داشتن شرایط خاصی نمی‌باشند.
لذا علاوه بر ارائه مدارک اصل مورد نیاز ( گذرنامه، گواهی تولد و ازدواج و … )، سوابق عدم سو پیشینه فرد ( گواهی عدم سو پیشینه )، رزومه کامل و سوابق افراد در خصوص فعالیت‌های تجاری همانند یک منبع بی عیب و نقص مورد نیاز می‌باشد.
به طور کلی متقاضیان اخذ شهروندی اتریش می‌بایست تابعیت فعلی خود را که پیش شرط اخذ شهروندی در اتریش می‌باشد رها کنند. اگرچه، بر اساس قانون (۶)۱۰ اتریش، برای اعطای شهروندی اتریش، تابعیت قبلی فرد می‌تواند حفظ گردد. لذا فرد متقاضی ملزم به ترک تابعیت فعلی خود نمی‌باشد.

فرایند و مراحل اخذ تابعیت یا شهروندی یا پاسپورت اتریش

اعطا و اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش بر اساس سرمایه مراحل مختلفی را در بر می‌گیرد و به تایید دولت نیاز دارد. بنابراین این بسیار حائز اهمیت است که افراد از ابتدا در مورد شرایط اخذ شهروندی آگاهی کامل داشته باشند و قبل از تایید وزارت، انجام سرمایه‌گذاری و درخواست برای شروع این فرایند دقت کافی را داشته باشند و با آمادگی کامل فعالیت‌های خود را آغاز نمایند.

برای اخذ شهروندی اتریش، سوابق افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و متقاضیان ملزم به شرکت در مصاحبه‌ای که توسط کشور اتریش مشخص می‌شود می‌باشند. ناگفته نماند که اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش افراد پس از اثبات در خواست شهروندی آنان صادر می‌گردد.
طی کردن مراحل جهت اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش ۱۸-۱۲ ماه به طول می‌انجامد. افرادی که موفق به اخذ شهروندی این کشور می‌شوند، در واقع تابعیت کامل جمهوری اتریش را با تایید دولت اتریش دریافت می‌کنند و پس از آن می‌توانند فورا جهت دریافت گذرنامه یا پاسپورت اتریش نیز اقدام نمایند و پس از چند روز گذرنامه صادر شده را دریافت نمایند.
مجوز شهروندی اعطا شده به افراد در دیگر کشورها منتشر و گزارش نمی‌شود و به عنوان یک مدرک محرمانه دولتی نزد دفاتر رسمی باقی می‌ماند.

مزایای اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش

شما به عنوان یک شهروند اتریشی قادر به زندگی و فعالیت در هر جای دیگر کشورهای اروپایی هستید. به علاوه شما به عنوان یک شهروند اروپایی حق زندگی در سوئیس، جایی که مزایای بسیاری برای افراد مقیم در نظر می گیرد را دارید.
در صورت تصمیم واقعی جهت اقامت در اتریش، موضوع مالیات در این کشور معنایی پیدا نمی‌کند، البته منظور این است که در واقع پرداخت مالیات مسئله‌ای نگران کننده نمی‌باشد.
در صورت اخذ گذرنامه یا پاسپورت اتریشی که شهرت جهانی دارد، افراد قادر به سفر آسان به کشوری همانند ایالت متحده آمریکا هستند. ناگفته نماند که بدون شک گذرنامه اتریشی از برترین و معتبرترین مدارک مسافرتی در سراسر جهان می‌باشد.
اخذ شهروندی اتریش بدین معناست که شما و خانواده‌تان قادر به لذت بردن از زندگی و کار در این کشور هستید و این لذت قابل انتقال به نسل بعد از شما می‌باشد.

ضمانت اجرایی در جهت اخذ تابعیت اتریش

اعطا و اخذ تابعیت یا شهروندی اتریش به معنای تایید کامل دولت جمهوری اتریش می‌باشد و ما قادر به تضمین درخواست تایید شده شما نیستیم. اگر چه همیشه تلاش‌های بسیاری در خصوص فراهم کردن بهترین امکانات و حفاظت از موضع افرادی که وارد این کشور می‌شوند شده است.

مزایای اخذ شهروندی و پاسپورت اتریش

• ارائه فرصت اخذ شهروندی اروپا با استفاده از سرمایه‌گذاری قابل توجه در این کشور
• گذرنامه اتریشی اجازه دسترسی به ویزای رایگان جهت سفر به کشورهای سراسر جهان را می‌دهد.
• گذرنامه اتریشی حق اقامت در هرجای اروپا از جمله سوئیس را به افراد می‌دهد.
• اجباری نیست که افراد حتما در خود کشور اتریش اقامت داشته باشند.
• به جز مالیات برآورد شده ( مالیات اصلی ) افراد نیازی به پرداخت مالیات به دلیل اقامت در اتریش ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *